Zamieszczone przez pedros
Zobacz wpis
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisUciekł mi gdzieś ten temat, ale odpowiadam nie mam dziennych w megane cały czas na mijania jeździ.
Komentarz
-
-
Tak to prawda. Te wysrubowane aku nie sa z przeznaczeniem do dlugiego dzialania. Maja dzialac raczej intensywnie przez kilka lat ze 3 moze 4 lata i tyle. Dlatego nie varta silver a blue nie futura a plus itd itd. Akumulatory generalnie zabija lezakowanie rozladowanego aku lub czesciowo rozladowanego. Czyli istotna jest uplywnosc w sucie. Majac na poziomie 50 czy 80 mA to zaden aku nie wytrzyma wiecej jak 5-6 lat i to zaleznie od tego ile sie jezdzi. Natomiast w takim aucie np toyota gdzie uplywnosc nie raz mierzylem i wynosila po 17mA a i widywalem nawet po 8 mA to aku potrafi wytrzymac nawet 11 lat. Sporo tego towaru wymienilem kiedys.
dzis to tez duza loteria z tymi aku. Varta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpisPanowie a takie pytanie głupiego. Jak sprawdzić uplywnosc?
żartuje,zwyklym miernikiem w pozycji pomiar prądu szeregowo po kilku minutach aż systemy uśpią się...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpisNa Aku czy gdzie?
mówiłem laik pyta
kable miernika zapinasz w inne dziurki tam gdzie jest " A " i miernik staje się łącznikiem (do 10A bo potem dym i popalone kabelki jeśli tandetne)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mzajc Zobacz wpisAkumulator jaki by się nie kupiło, to gdy auto postoi przez kilka dni na dużym mrozie, to najzwyczajniej w świecie nie odpali. Nie ma po prostu takiej opcji.
Jak ktoś ma możliwość podłączenia na klemy do drugiego samochodu - to spoko, ale nie zawsze jest taka możliwość. Umówmy się.
Dlatego oprócz zakupu akumulatora obowiązkowym zakupem powinien być jeszcze prostownik, a najlepiej prostownik z rozruchem. Nie są to drogie urządzenia, te w Lidlu można kupić za około niecałą stówkę. Te z rozruchem - 2x droższe. Tutaj przykład https://kraftdele.info/pl/prostownik...0a-12-24v.html
Poprawiam, bo dostałem info na priv, że zły link wstawiłem: https://kraftdele.info/prostowniki/1...0a-12-24v.html
Komentarz
-
-
Wydaje sie byc calkiem fajny. Martwi mnie choc tak porownawczo to nie ma nigdy pewnosci-ta grubosc kabli. 300 A jesli w normie niemieckiej DIN to raczej za slabe. Zrobie pare fotek prostownika ojca ktory wymiarowo jest jak dwa kartony po butach ale kable sa tak grube sztywne ze te od spawarki to sa ciensze o polowe. Na tym prostowniku odpalamy sztaplatki auta praktycznie na aku tak zdechnietym ze jakby go nie bylo. Ma funkcje bost ktora mozna uzywac tylko w momencie krecenia rozrusznikiem przez kilka sekund.
zapodam fotki ale to produkt juz stary ale super wydajnyG4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Witam proszę o poradę.
Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.
aku.jpgOstatnio edytowany przez modoc007; 44526.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpisWitam proszę o poradę.
Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.
aku.jpg
nie mam wiedzy jak długo zamierzasz jeździć jeszcze autem ale ja kupiłbym 70Ah ZAP AGM seria expedition. Niewiele droższy od zwykłych którego Twój styl użytkowania auta zabije bo te nowoczesne bezkorkowce nie są odporne na rozładowywanie natomiast AGM nawet nie da po sobie poznać jak z 11,7 Volt będziesz odpalał.
te oryg aku co pokazałeś są niesamowicie odporne nawet te z Mexyku i wystarczy dobrze podładować do gazowania .
Komentarz
-
-
Kolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesol Zobacz wpisVarta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.
Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisKolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpisKorki rzeczywiście są pod nalepką a wydawało mi się, że jest to akumulator bezobsługowy. W co w takim razie zrobić i w co się zaopatrzyć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpisDziękuję za radę. W takim razie jaki prostownik najlepiej kupić na przyszłość ??. Do wykorzystania przy tym akumulatorze i przy innym.
Przejrzyj temat o ładowarkach http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...stownik/page14
Polecany jest Ctek.
Przydałby się areometr. Taki się sprawdzi http://www.akumulatory-kraków.pl/gal...ernik_2470.jpg
Woda destylowana na uzupełnienie poziomu elektrolitu.
Nożykiem wytnij otworki w naklejce przykrywającej korki. Ładnie widać ich odwzorowanie.
Akumulator (obudowa, klemy) powinien być czysty i suchy.Ostatnio edytowany przez endryu; 861.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz