Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2729
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Dobry wynik ... w aucie masz dzienne diodowe... z ciekawości zapytam?
    Uciekł mi gdzieś ten temat, ale odpowiadam nie mam dziennych w megane cały czas na mijania jeździ.

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
      Uciekł mi gdzieś ten temat, ale odpowiadam nie mam dziennych w megane cały czas na mijania jeździ.
      No to piękny wynik bo bylem ciekaw czy faktycznie diodowe oświetlenie koreluje z dłuższa żywotnością akumulatora ale raczej sama eksploatacja jest istotna

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        Tak to prawda. Te wysrubowane aku nie sa z przeznaczeniem do dlugiego dzialania. Maja dzialac raczej intensywnie przez kilka lat ze 3 moze 4 lata i tyle. Dlatego nie varta silver a blue nie futura a plus itd itd. Akumulatory generalnie zabija lezakowanie rozladowanego aku lub czesciowo rozladowanego. Czyli istotna jest uplywnosc w sucie. Majac na poziomie 50 czy 80 mA to zaden aku nie wytrzyma wiecej jak 5-6 lat i to zaleznie od tego ile sie jezdzi. Natomiast w takim aucie np toyota gdzie uplywnosc nie raz mierzylem i wynosila po 17mA a i widywalem nawet po 8 mA to aku potrafi wytrzymac nawet 11 lat. Sporo tego towaru wymienilem kiedys.
        dzis to tez duza loteria z tymi aku. Varta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          No i paradoksalnie lepsze są używki AGM niż ta nowa tandeta zgrzewana na 3 lata. Tak czy inaczej trzeba dbać o akumulator i nie doprowadzać do nadmiernego rozładowania.

          Komentarz

          • Ciekavy
            RS
            • 2015
            • 4303
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BGU 1.6 MPI 102 KM

            Panowie a takie pytanie głupiego. Jak sprawdzić uplywnosc?
            Mój szatan

            Paweł

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
              Panowie a takie pytanie głupiego. Jak sprawdzić uplywnosc?
              Upływometrem.


              żartuje,zwyklym miernikiem w pozycji pomiar prądu szeregowo po kilku minutach aż systemy uśpią się...

              Komentarz

              • Ciekavy
                RS
                • 2015
                • 4303
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                Na Aku czy gdzie?
                mówiłem laik pyta
                Mój szatan

                Paweł

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
                  Na Aku czy gdzie?
                  mówiłem laik pyta
                  Pomiędzy dowolnym biegunem aku a z niego ściągnięta klemą. Sam moment rozpinania jest krytyczny dla niektórych aut wiec stosuje się bezprzerwowe rozpiecie (końcówki pomiarowe krokodylowe) i z nimi już rozpoznasz układ już po zamknięciu auta.

                  kable miernika zapinasz w inne dziurki tam gdzie jest " A " i miernik staje się łącznikiem (do 10A bo potem dym i popalone kabelki jeśli tandetne)
                  Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                  Komentarz

                  • mzajc
                    Drive
                    • 2016
                    • 58

                    Zamieszczone przez mzajc Zobacz wpis
                    Akumulator jaki by się nie kupiło, to gdy auto postoi przez kilka dni na dużym mrozie, to najzwyczajniej w świecie nie odpali. Nie ma po prostu takiej opcji.
                    Jak ktoś ma możliwość podłączenia na klemy do drugiego samochodu - to spoko, ale nie zawsze jest taka możliwość. Umówmy się.
                    Dlatego oprócz zakupu akumulatora obowiązkowym zakupem powinien być jeszcze prostownik, a najlepiej prostownik z rozruchem. Nie są to drogie urządzenia, te w Lidlu można kupić za około niecałą stówkę. Te z rozruchem - 2x droższe. Tutaj przykład https://kraftdele.info/pl/prostownik...0a-12-24v.html

                    Poprawiam, bo dostałem info na priv, że zły link wstawiłem: https://kraftdele.info/prostowniki/1...0a-12-24v.html

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      Wydaje sie byc calkiem fajny. Martwi mnie choc tak porownawczo to nie ma nigdy pewnosci-ta grubosc kabli. 300 A jesli w normie niemieckiej DIN to raczej za slabe. Zrobie pare fotek prostownika ojca ktory wymiarowo jest jak dwa kartony po butach ale kable sa tak grube sztywne ze te od spawarki to sa ciensze o polowe. Na tym prostowniku odpalamy sztaplatki auta praktycznie na aku tak zdechnietym ze jakby go nie bylo. Ma funkcje bost ktora mozna uzywac tylko w momencie krecenia rozrusznikiem przez kilka sekund.
                      zapodam fotki ale to produkt juz stary ale super wydajny
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • lucent
                        Classic
                        • 2014
                        • 13
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Panowie są jeszcze dostępne akumlatory ZAP Agm?
                        Lub czy ktoś zna jakieś namiary na używki agm.

                        Komentarz

                        • Luk_as2
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 106

                          Panowie,

                          jaki akumulator do Octavii 2.0 TDI CR?

                          Komentarz

                          • modoc007
                            Ambiente
                            • 2017
                            • 122
                            • Octavia IV combi (NX5)
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Witam proszę o poradę.
                            Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
                            Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
                            Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.

                            aku.jpg
                            Ostatnio edytowany przez modoc007; 44526.

                            Komentarz

                            • Klima
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 239
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Również mam Vartę. Od 4 lat kręci w największe mrozy.

                              Komentarz

                              • bubuDE
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 763
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Nikt o to nie pyta ale dodam, ze Varta i Bosch produkowane sa "na tej samej lini", te same bebechy w srodku. mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                Ostatnio edytowany przez bubuDE; 1817.
                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
                                  Witam proszę o poradę.
                                  Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
                                  Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
                                  Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.

                                  aku.jpg
                                  Jestem mocnym zwolennikiem AGM Ew EFB

                                  nie mam wiedzy jak długo zamierzasz jeździć jeszcze autem ale ja kupiłbym 70Ah ZAP AGM seria expedition. Niewiele droższy od zwykłych którego Twój styl użytkowania auta zabije bo te nowoczesne bezkorkowce nie są odporne na rozładowywanie natomiast AGM nawet nie da po sobie poznać jak z 11,7 Volt będziesz odpalał.

                                  te oryg aku co pokazałeś są niesamowicie odporne nawet te z Mexyku i wystarczy dobrze podładować do gazowania .

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3777
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Kolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • Nurek
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 146
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez wesol Zobacz wpis
                                      Varta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.
                                      Słyszałem opinie od elekrtyka ze Topla to porządne akumulatory. Czytałem w necie to też opinie dobre. Czy warto kupować Toplę ?

                                      Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                      Komentarz

                                      • modoc007
                                        Ambiente
                                        • 2017
                                        • 122
                                        • Octavia IV combi (NX5)
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                        Kolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.
                                        Szczerze to nie znam się na tym.

                                        Komentarz

                                        • modoc007
                                          Ambiente
                                          • 2017
                                          • 122
                                          • Octavia IV combi (NX5)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Witam niestety nie mogę edytować wcześniejszego postu więc proszę o porady jak można zrewitalizować taki akumulator. Korki rzeczywiście są pod nalepką a wydawało mi się, że jest to akumulator bezobsługowy. W co w takim razie zrobić i w co się zaopatrzyć. Dziękuję za wszelką pomoc.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2729
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
                                            Korki rzeczywiście są pod nalepką a wydawało mi się, że jest to akumulator bezobsługowy. W co w takim razie zrobić i w co się zaopatrzyć.
                                            Odklej część naklejki która przykrywa korki, odkręć je sprawdź czy jest odpowiedni stan jak brakuje to dolej wody destylowanej i poładuj akumulator tak 24h. Może jeszcze jeden dwa sezony wytrzyma. U mnie ori z 2011 jeszcze daje rade

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              Radzę naładować aku przed dolewaniem bo może być niezły bajzel pod maską po dłuższej jeździe.

                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • modoc007
                                                Ambiente
                                                • 2017
                                                • 122
                                                • Octavia IV combi (NX5)
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Dziękuję za radę. W takim razie jaki prostownik najlepiej kupić na przyszłość ??. Do wykorzystania przy tym akumulatorze i przy innym.

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Mikroprocesorowy z programami na 14,4 i 14,7 volt
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3777
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
                                                    Dziękuję za radę. W takim razie jaki prostownik najlepiej kupić na przyszłość ??. Do wykorzystania przy tym akumulatorze i przy innym.
                                                    Poczytaj w necie o konserwacji, doładowywaniu akumulatora.
                                                    Przejrzyj temat o ładowarkach http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...stownik/page14
                                                    Polecany jest Ctek.
                                                    Przydałby się areometr. Taki się sprawdzi http://www.akumulatory-kraków.pl/gal...ernik_2470.jpg
                                                    Woda destylowana na uzupełnienie poziomu elektrolitu.
                                                    Nożykiem wytnij otworki w naklejce przykrywającej korki. Ładnie widać ich odwzorowanie.
                                                    Akumulator (obudowa, klemy) powinien być czysty i suchy.
                                                    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...